لیست اختراعات احسان خليلي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ ثبت: 1396/09/22
خلاصه اختراع:

ايده‌ي مطرح شده تلفيقي از مهندسي برق و مكانيك بوده و راهكاري جديد در زمينه سيستم پارك موازي خودران اتومبيل مي‌باشد. با مطالعه‌ي تحقيقات بعمل آمده و مرور پيشرفت‌هاي انجام شده در اين رابطه، اصلي‌ترين دلايل عدم موفقيت و اجراي اين طرح براي ساير اتومبيل‌ها، استفاده از قطعات با هزينه بالا، تغيير سيستم با تغيير نوع و ويژگي‌هاي اتومبيل و محدود كردن شرايط خاص براي شروع عمل پارك موازي مي‌باشد. در اين اختراع با راهي ساده و ارزان سيستمي طراحي طراحي شده است كه تمامي ويژگي‌هاي ذكر شده را دارا مي‌باشد. در اصل مي‌توان گفت كه هدف اصلي اين طرح طراحي و ساخت سيستم كنترلي پارك موازي اتومبيل است كه بتوان آن را بر روي ساير اتومبيل‌هاي ارزان قيمت به سادگي پياده‌سازي نمود. در اين طرح براي سيستم كنترلي پارك موازي اتومبيل از يك نوع كنترل‌كننده‌ي مد لغزشي جديد استفاده شده است. نكته اساسي كه در پارك موازي خودكار اتومبيل بايد به آن توجه كرد، توقف اتومبيل در نقاط ابتدا، انتها و تغيير جهت حركت اتومبيل مي‌باشد تا از ايجاد خطا در سيستم حركتي براي پارك موازي اتومبيل جلوگيري شود. طراحي اين كنترل‌كننده به نحوي بوده است كه علاوه بر اجرا كردن مورد فوق، در برابر اختلال و اغتشاش حركتي وارد شده به سيستم در حين پارك مقاوم است. هم‌چنين در برابر انواع تغيير پارامتر اتومبيل نيز سيستم پارك موازي اتومبيل تغييري نخواهد كرد. براي تصديق سيستم كنترلي طراحي شده براي پارك موازي اتومبيل، يك ربات شبه‌اتومبيل بر اساس ابعاد تقريبي در مقياس كوچك اتومبيلي سمند طراحي و ساخته شده است و سيستم كنترلي طراحي شده بر روي آن پياده‌سازي گرديده است. نتايج شبيه‌سازي و پياده‌سازي سيستم پارك موازي طراحي شده، نشان‌دهنده عملكرد مناسب سيستم كنترلي طراحي شده مي‌باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1396/03/27
تاریخ ثبت: 1396/10/26
خلاصه اختراع:

ايده‌ي مطرح شده تلفيقي از مهندسي برق و مكانيك بوده و راهكاري جديد در زمينه سيستم حمل‌و‌نقل هوشمند شهري مي‌باشد. اين طرح يك ايده نو در هوشمندسازي سيستم كنترل خودرو و الهام گرفته از سيستم پارك موازي خودرو مي‌باشد. سيستم مورد پژوهش سيستم پارك اضطراري يا توقف اضطراري خودرو مي‌باشد. بسيار ديده مي‌شود كه رانندگان در شرايط خاصي قرار مي‌گيرند كه نياز به توقف اضطراري خودرو خود دارند. عدم سلامتي ناگهاني راننده خودروي مورد نظر، نقص فني ناگهاني خودرو، نقص فني يا عدم سلامتي رانندگان ديگر و تغيير مسير ناگهاني آن‌ها و يا شرايط مختلف جاده‌اي و غيره مي‌تواند دليلي موجه بر توقف اضطراري خودرو باشد. حال رانندگان در شرايط مذكور نمي‌توانند مطابق محدوديت‌هاي غيرهولونوميك خودرو، قوانين راهنمايي‌و‌رانندگي و توجه به ساير مشخصات فني خودروي خود، خودرو را متوقف كنند. در اين شرايط منجر به واژگون شدن خودرو و ايجاد خسارات مالي و جاني فراوان مي‌شود. در اين طرح يك سيستم تمام خودكار براي توقف اضطراري خودرو مطابق با محدوديت‌هاي غيرهولونوميك خودرو طراحي شده است. در ابتدا با انجام آزمايشات تجربي مختلف با شرايط جاده‌اي و خودروهاي مختلف بر اساس قوانين راهنمايي‌و‌رانندگي عمل توقف اضطراري خودرو صورت گرفته است. سپس با دريافت اطلاعات لازم براي اين امر، مسير مطابق با محدوديت‌هاي فني خودرو و قوانين راهنمايي‌و‌رانندگي بر اساس سيستمي فازي طراحي شده است. در ادامه سيستمي كنترلي با قابليت مقاوم بودن در برابر خطاهاي اعمالي وارده به خودرو، تغيير پارامترهاي خودرو و اغتشاش وارد شده به آن طراحي شده است. در ادامه يك خودروي پرايد در نرم‌افزار تحليل خودروي Carsim شبيه‌سازي شده تا نتايج حاصل از طراحي مدل سيستم با يك خودروي واقعي تست گردد. در اين اختراع با راهي ساده و ارزان سيستمي طراحي شده است كه تمامي ويژگي‌هاي ذكر شده براي اجراشدن را دارا مي‌باشد تا بتوان آن را بر روي ساير اتومبيل‌هاي ارزان قيمت به سادگي پياده‌سازي نمود. براي تصديق سيستم كنترلي طراحي شده براي توقف اتومبيل، يك ربات شبه‌خودرو بر اساس ابعاد تقريبي در مقياس كوچك يك خودروي واقعي طراحي و ساخته شده است و سيستم كنترلي طراحي شده بر روي آن پياده‌سازي گرديده است. نتايج شبيه‌سازي و پياده‌سازي سيستم پارك اضطراري طراحي شده، نشان‌دهنده عملكرد مناسب سيستم كنترلي طراحي شده مي‌باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1396/03/22
تاریخ ثبت: 1396/11/07
خلاصه اختراع:

ايده‌ي مطرح شده راهكاري جديد در زمينه سيستم دورزدن خودران اتومبيل مي‌باشد. اين طرح يك ايده جديد و نو در هوشمندسازي سيستم كنترل خودرو و الهام گرفته از سيستم پارك موازي خودرو مي‌باشد. بسيار ديده مي‌شود كه رانندگان بدون درنظر گرفتن حقوق رانندگان متقابل و عدم تسلط در دقت و اجراي اين امر مهم، اقدام به دورزدن مي‌كنند كه رانندگان مقابل را با مشكلاتي و در بعضي موارد خسارات جاني و مالي مواجه مي‌كنند. از آنجايي كه در هنگام دورزدن، خودرو خيابان را قطع مي‌كند پس با سرعت بالاي خودروهاي در حال حركت مواجه است، پس نياز است تا با مسيري درست و بر اساس قوانين راهنمايي‌و‌رانندگي عمل دورزدن انجام شود. نكته ديگر در عمل دورزدن، زمان مناسب براي اين كار مي‌باشد كه معمولا درست انجام نمي‌گيرد. در اين اختراع با راهي ساده و ارزان سيستمي طراحي طراحي شده است كه تمامي ويژگي‌هاي ذكر شده را دارا مي‌باشد. براي تصديق سيستم كنترلي طراحي شده، يك ربات شبه‌اتومبيل بر اساس ابعاد تقريبي در مقياس كوچك اتومبيل سمند ساخته شده است و سيستم كنترلي طراحي شده بر روي آن پياده‌سازي گرديده است. نتايج شبيه‌سازي و پياده‌سازي سيستم دورزدن طراحي شده، نشان‌دهنده عملكرد مناسب سيستم كنترلي طراحي شده مي‌باشد.

موارد یافت شده: 3